Synes w kuchni czyli nauka pichcenia

21 Lipiec, 2008

Ciasto z kaszy mannej

Filed under: Ciasta i ciasteczka — murderouss @ 6:21 pm

Ciasto robiłam na początku lipca (ale dopiero teraz znalazłam czas, by dać je na bloga), z okazji przyjazdu przyjaciółki. Uznałam że specjalnie z tej okazji zrobie coś słodkiego. Jako że dopiero stawiam pierwsze kroki w kuchni wybrałam ciasto z kaszy mannej – jest stosunkowo proste i nie wymaga pieczenia. Przepis mam od mojej siostry.
Składniki (wychodzi z tego jedna blacha o wymiarach około 25 cm na 40 cm)
– 5 paczek herbatników (najlepsze będą te z Jutrzenki, opakowanie z 10 herbatnikami)
masa:
– 1 litr mleka

- kostka margaryny (ja użyłam KASI)

- 3-4 łyżeczki kakao
– 3 łyzki cukru
– cukier waniliowy (ja dałam połowę opakowania)
– 1 szklanka kaszki mannej

Wlej mleko do garnka. Gdy zacznie się gotować, dodawaj powoli kaszkę manną, cały czas mieszając. Po chwili dodaj tłuszcz, potem cukier, cukier waniliowy oraz kakao. Gdy masa będzie już bez grudek i w jednolitym kolorze, odstaw garnek by masa się ostudziła. W tym czasie wyłóż na blachę herbatniki. Na to nałóż masę i
przykryj resztą herbatników. Polej ciasto polewą i włoż je do lodówki na kilka godzin.

Można użyć zarówno polewy gotowej, jak i samemu ją zrobić. U mnie polewa była robiona. Zrobiła ją moja mama z mleka, masła, cukru pudru i kakao, lecz nie wiem w jakich proporcjach.

4 komentarzy »

  1. Lubię takie proste ciasta:-)

    Komentarz - autor: atina — 21 Lipiec, 2008 @ 7:46 pm

  2. coś mi się wydaje że wypróbuje jak tylko wyjedzie mój ukochany xD

    Komentarz - autor: *PRINCESS**** — 21 Lipiec, 2008 @ 9:33 pm

  3. Wygląda bardzo apetycznie…gdyby nie dieta:/ ;)

    Komentarz - autor: madelaine — 28 Lipiec, 2008 @ 11:16 am

  4. ciasto jest jeszcze lepsze gdy połowe mleka zagotuje się w jednym garnku a drugą połowę w drugim… wtedy do tej jednej połowy wsypujemy kakao, a do drugiej wiórki kokosowe… (Smakuje jak rafaello) wtedy na blachę wykładamy na przemian obie masy… jest pyszne..:):) pozdrawaim

    Komentarz - autor: aśśka;) — 25 Październik, 2008 @ 3:18 pm


Kanał RSS z komentarzami do tego wpisu. TrackBack URI

Dodaj komentarz

The Banana Smoothie Theme. Stwórz darmową stronę albo bloga na WordPress.com.

Obserwuj

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

